pátek, března 17, 2006

Ne, nedržím dietu

Resp. pokud ano, tak jí drží každý z nás.

Už mě unavují poznámky mých přátel a spolupracovníků, proč držím dietu, přece nepotřebuji hubnout, jestli jsem ještě na dietě, proč jím pořád ty mandle, když jsou tak tučné atp.

Definice (na Google) slova "dieta" na nás vyplivne spoustu termínu, nicméně skoro všechny oscilují kolem toho, že "In nutrition, the diet is the sum of the food consumed by an organism", tj. je to suma všeho, co člověk (nebo zvíře) sní nebo vypije.

Ano, vybírám si co sním. Každý si vybírá co sní. Moje definice diety je "výběr potravin za nějakým účelem", zase dojdeme k tomu, že každý "drží" dietu.
Někdo za účelem hubnutí, někdo proto, že mu to jídlo chutná, někdo chce přibrat, někdo chce být prostě zdravý. Někdo tedy třeba jede na "low-carbs", někdo drží "Zone" dietu, někdo low-fat, někdo Paleo, někdo dietu prasečí (jí jako prase a sežere na co přijde).

Uznávám, že pohled na člověka, který snídá kus vařeného hovězího a hromadu brokolice politou olivovým olejem není úplně běžný, ale jde o výběr za určitým cílem. Ja vám ty vaše rohlíky s máslem, sýrem, povidly nebo jogurt s vločkama taky neberu. Pro mě je to stejná exotika, jako pro vás třeba maso a zelenina.
Už jsem si tohoo vyslech o své "dietě" dost, jak to stojí moc peněz (jen počkejte na ty léky časem, až špatně krmené tělo začně být nemocné), jak je stejně nejlepší jíst všechno (třeba jedy ?!?), jak to zabere čas (stejné, kdo si nenajde čas na pohyb a správnou stravu, najde si ho časem mnohem víc na návštevy lékařů). Strava je zodpovědná za hodně (od celkového vzhledu, přes problémy s pletí, unavě, diabetes II až po třeba rakovinu).

Každý si vybírá za jiným cílem a ne, můj cíl rozhodně není hubnout.

Kdo chce diskutovat, dozvědět se něco nového, budu jenom rád, ale pokud mě chce jenom přesvědčit o mé mýlce a svém přístupu (kterým většinou omlouvá svou lenost), s tím nechci ztrácet čas.

1 komentář:

Zuzana řekl(a)...

Taky souhlasím s názorem žít zdravě a ne držet diety, aby člověk hubl. Jen mi nějak schází nápady, co uklohnit těm svým dvoum jedlíkům, aby to bylo zdravé a zároveň lahodné - takže jestli máš sem tam čas, připiš pár tipů, receptů, rádi si obnovíme jídelníček o zdravé pochoutky. Ostatně o nějakých těch "e-receptech" už jsme mluvily.