středa, dubna 23, 2008

Setkani s realitou

Neda mi to, musim se s vami podelit o zazitek z naseho zdravotnictvi. Nuize uvedeny text mi poslala moje mamka, ktera uz asi 3 nedele spatne chodi, pac si cosi skripla v zadech. Plati nekrestanske penize na zdravotni pojisteni (jako vsichni, jejichz plat prevysuje zakladni mzdu...), ja kdyz se podivam na vyplatni pasku, tak mi srdce poskoci... cim to je, ze nase dane jsou astronomicke, ale sluzby maji vsichni stejne ? Nehorazny system...
Ta story je jak ze spatneho bakalarskeho pribehu.
#
CTcko mi udělali, na dotaz, kde dostanu výsledky řekli, kdo mně tam poslal, odpověděla jsem jejich doktor z neurologie, řekli jděte se k němu objednat, šla jsem na ambulanci, kde mně prohlédl 1.4., tam řekli, že je to jen pro akutní ať jdu jinam, šla jsem na normální ambulanci, tam řekli co chci, řekli, že vidí, že nemůžu chodit ať jdu na akutní ambulanci řekla jsem odtamtuď jsem přišla a nechtějí mně tam, tak volali toho doktora, přišel a co prý chci že se na mně pamatuje a pokud jsem akutní ať jdu na akutní zopakovala jsem že mně tam nechtějí přitom předtím ta sestra řekla že to je o podívání na výsledky, protože mají propojený centrální systém, doktor řekl, že na mně nemá čas, protože má jiné úkoly přidělené a že mně upozorňoval na to, že to bude trvat 24 hodin, tak ať si zítra příjdu pro výsledek. na otázku kam řekl :"na akutní nebo sem", ale nejmenoval, takže tam zítra půjdu dostanu papír a budu volat do SANTÉ aby mně za ty peníze co platím na dávkách státu a za mně ČS SANTÉ někam poslali.
 
Když jsem odcházela tam mi tekli slzy bezmocí ale tzo je naše zdravotnictví a setkání s realitou.
#
Inu uz davno nejsem ekonom, jenom vzdelanim, ale nas system placeni zdravotniho pojisteni je malicko pokriveny, nezda se vam ? Platit clovek musi, ale sluzbu, servis nedostane, resp. nemusi. Priplatit  za nadstandardni peci si muze, ale to v tom pripade plati dvakrat, resp. pro pak platit to povinne, kdyz to stejne platim jinde.Clovek dostane stejnou sluzby at plati mesicne tisic nebo 250 tisic. Stejne bude sedet ve stejne cekarne, stejne uvidi ty same otravene xichty, stejne ho zaflastrujou jako vsechny ostatni. Lekari to maji tezke ? Life is hard, deal with it. At jdou delat k McDonaldovi, porad nabiraji...
Zdravotnictvi v nasem pripade a stavu je proste jako kazdy jiny statni podnik - neefektivni, nepruzny, cerna dira na penize.
Kdyz jde clovek do hospody, zaplati a dostane sluzbu. Muze si vybrat kolik zaplati a podle toho dostane hnusny/kvalitni jidlo. Muze si vybrat a je to na nem a jeho moznostech. U lekare to bohuzel tak neplati, prijdu tam jak cunik na porazku a cekam, az mi daji pokazde jiny lek a reknou :"tyden klidu na luzku, tekutiny a berte tento lek XY". Pokazde kdyz jsem nemocny, tak je to stejne, jenom XY se meni kazdy rok je to neco jineho. Pokazde to stejne splachnu do zachodu, popr. si to vubec uz nevyzvedavam, protoze tomu uz stejne neverim, kdyz se to tak meni. Tyden v klidu na luzku a tekutiny zabiraji, ale to vim i bez doktora....
 
 
A ano, jsou pripady, kdy je vysetreni nebo operace velmi draha. Pak to zacvaka pojistovna. Nicmene to nahrava tomu modelu, kdy ja na svoje zdravi kaslu, cpu do sebe hnusy, kourim, mam veselou nadvahu a ucpane cevy a pak za par let prijdu k doktorovi a v podstate chci, aby me opravil. Je mi uz jedno, ze za to muzu ja, ze jsem si to zpusobil ja. Proste umiram, nejak neco uriznete, neco zalepte, to je vase vec.
Stejne tak je to prerozdelovani nejhorsiho kalibru, hnusna a oskliva dan, za kterou stejne nic nemam :o(
Na OSA (Ochranny svaz autoru) se kazdy zlobi, ze vybiraji poplatky za CDcko (par haliru...). Ale CDcko si kupuju jednou za par mesicu, nejak moc nic nenahravam, ale kazdy mesic mi neviditelna ruka ukradne spoustu penez a jak je videt na prikladu nahore, neni to vubec nic platne.
 
Uz se tesim na "anonyma" a jeho pripominky o tom, jak bych nechal chude umrit (takova blbost...).

Žádné komentáře: